Ellenállás: 56 szava

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

56 szava

13 éve | [Törölt felhasználó] | 3 hozzászólás

56 szava
2011. október 21. 22:59:02 | in English

  Köszöntöm Dr. Semjén Zsolt miniszterelnökhelyettest, a Kereszténydemokrata Néppárt elnökét Ausztráliában! Eljött közénk „NEMZETI ÖSSZEFOGÁS A HATÁROKON ÉS TENGEREN TÚL című konferenciára, ahol a magyar nemzetpolitika kérdései kerülnek megtárgyalásra”, hogy elbeszélgessen velünk – az Emigrációval! Állítólag. Legalábbis Dr. Semjén Zsolt és Sikó Anna rendkívüli és meghatalmazott nagykövetasszony közös meghívóján ez szerepel.

A 'konferencia' október 24.-én lesz, föltehetően forradalmunk, felkelésünk és szabadságharcunk 55. évfordulójára is emlékezve. Vagy talán még sem? A meghívón ez nem szerepel. Elképzelhető, hogy Orbán Viktor miniszterelnöknek tavaly októberi megemlékezésen elhangzott szavait már komolyan veszik. Idézem:

1956 a magyarok befejezetlen története volt az idei esztendőig, a kétharmados forradalom azonban megszabadított bennünket – 56 örököseit – attól, hogy a forradalom napján úgy érezzük, mégiscsak újra kell vívni ezt a harcot. A magyar életlehetőségek szabad alakításáért vívott harcot lezártuk – szögezte le Orbán Viktor,hozzátéve: ez a harc a mi győzelmünkkel, az 56-osok győzelmével, a rendszerváltók, a szabad magyarok győzelmével ért véget 2010 áprilisában.”.

Tavaly eltöprengtem azon, miként is kell ezt a két mondatot értelmezni? Akkor úgy véltem, ez azt jelenti, hogy a fülkeforradalom pártvezére ezzel pontot akar tenni 56 végére, számára 56 emlegetése a jövőben érdektelenné – esetleg kellemetlenné – válik, merthogy a fülkeforradalommal úgymond 56 elérte céljait – legalábbis a jövőben ezekről a célokról, mint célokról nem illik beszélni. És most ezen a 'konferencián' Semjén dr. nemzetpolitikai kérdésekről óhajt a helyi emigrációval beszélgetni. 56 emlékünnepélyének tőszomszédságában – avagy talán éppen helyett? Nem tudom.

Azt viszont igen, hogy emlékeimben föltolulnak a kétharmados forradalom pártjának elmúlt évi szózatai – és sajnos, a tettei is. És ekkor ismételten megszólal 56. Meg, és nem von glóriát a kormányzó koalíció tettei fölé, hanem éppen ellenkezőleg. Kérdést kérdés után pendít meg: ezt akartuk 56-ban? A válasz egyértelmű: nem!

56 októberében a szegedi egyetemisták fogalmazták meg először a nemzet, a magyarok óhaját. – A nevezetes 16 pont a következő volt (több szövegváltozat is elterjedt):

  1. Vonják ki a szovjet csapatokat! (Ezt kiáltozták hozzá:"Ruszkik haza!")

  2. Új, alulról kiinduló választások legyenek az MDP-ben (Magyar Dolgozók Pártja)! Válasszanak új KV-t (Központi Vezetőséget), hívják össze a pártkongresszust!

  3. Nagy Imre alakítson kormányt, a sztálinista-rákosistabűnösöket váltsák le!

  4. Nyilvános tárgyalást Farkas Mihály és társai ügyében! Vonják felelősségre Rákosit!

  5. Általános, egyenlő, titkos választásokat, több pártot, új nemzetgyűlést, sztrájkjogot!

  6. Vizsgálják fölül a magyar–szovjet, illetve a magyar-jugoszlávkapcsolatokat a kölcsönös be nem avatkozás jegyében!

  7. Szakemberek bevonásával szervezzék át a gazdasági életet, a hazai adottságok és a nép létérdekei alapján!

  8. Hozzák nyilvánosságra a külkereskedelmi szerződéseket (a magyar közvélemény nem tud semmiről), a jóvátétel tényleges adatait, adjanak tájékoztatást a magyar uránról! (az 1947április 10-eipárizsi békében foglalt jóvátétel tízszeresét rabolták el!)

  9. Vegyék teljes revízió alá az ipari normákat, vizsgálják ki a bérköveteléseket, állapítsák meg a munkás létminimumot!

  10. Fektessék új alapokra a beszolgáltatás rendszerét, az egyénileg vállalkozók kapjanak a TSZCS-kkel egyenrangú támogatást!

  11. Független bíróság vizsgálja felül az összes politikai gazdasági pert, bocsássák szabadon az ártatlanul elítélteket, szállítsák haza a SZU-ba (Szovjetunió) hurcolt foglyokat!

  12. Teljes vélemény- és szólásszabadságot, szabad rádiót, MEFESZ újságot! Ismerhesse meg mindenki saját káderadatát!

  13. Távolítsák el a Sztálin-szobrot! Helyére 1848–49-es emlékmű kerüljön!

  14. Új, nemzeti jellegű címert! A katonáknak új, a magyar hagyományoknak megfelelő egyenruhát! Március 15. legyen nemzeti ünnep, október 6. nemzeti gyászünnep és tanítási szünet!

  15. Szolidaritást a lengyel néppel!

  16. Október 27-én üljön össze egy országos diákkonferencia, ahol megvitatják a követeléseket!

56-ban tehát a nemzet függetlensége alapvető követelés volt. 56-ban a magyar dolgozó ember megbecsültetése alapvető követelés volt. 56-ban az igazságszolgáltatás kérdése alapvető követelés volt. 56-ban a hírközlés és a szólás szabadsága alapvető követelés volt. 56-ban a független bíróság alapvető követelés volt. 56-ban a magyar nemzet érdekét szolgáló gazdaság alapvető követelés volt. 56-ban a nemzetgyűlés összehívása alapvető követelés volt. 56-ban a magyar ember robotolt és éhezett. Fegyvert fogott, mert az ország élhetetlenné vált. Egy élhető Magyarország alapvető követelés volt.

És ma? Van néhány követelés, ami azóta teljesült. Például a szovjet csapatok elhagyták az országot. Ám az ország szabadabb-e és függetlenebb-e ma? Nem! A tankok helyett uralkodnak a bankok. A magyar ember kiszolgáltatottsága ma semmivel sem kisebb, mint akkor volt. Csakhogy ma gazdasági rabszolga. Hogy van-e szólás és sajtó szabadság, hát az is vitatott. Amikor törvény szabja meg, hogy bizonyos vélt, vagy valós eseményekről csakis ezt, vagy azt szabad mondani – esetleg talán már gondolni is! – akkor szabadságról nem beszélhetünk. Amikor gyűlölet-tahók szabadon – a sajtó egy részének aktív támogatásával – szapulhatják, gyalázhatják a magyar embert, a magyar műveltséget, a magyar gondolkozást és viselkedést, akkor bizony 56 szava fölcsendül a fülünkben és felforr a vérünk: nem ezt akartuk!

A fülkeforradalom pártja beteljesítette 56-ot? Ha a kérdés politikai tartalmára gondolunk, akkor ez mint kijelentés a politikai hazugság minősített esetét jelenti.

Szabad-e az ország? Már hogyan lenne az, amikor az országban tomboló kisebbségekről csakis a dicséret és az elismerés szaván lehet nyilatkozni, különben csőstül érkezik a megalázó és megvető jelzők tömege a szomszédoktól, Brüsszeltől, Washingtonból, Londonból, Tel-Avivból és még sorolhatnám. Esetleg jön egy masszív büntetőper is, mint következmény.

Szabad-e az ország? Már hogy lenne az, amikor a parlamentje szinte olvasatlanul szavazza meg Izrael EU társulási szerződését?! Annak az Izraelnek a társulását, ahol tombol a rasszizmus, akik az általuk megszállt területen emberirtást folytatnak, akik kritikátlanul megtámadhatnak nemzetközi vizeken segélyhajót, ott embereket gyilkolhatnak le és még csak az sem mondható rá, hogy ejnye-bejnye? Legalábbis a magyar kormányzattól ez nemhogy nem várható el, hanem ellenkezőleg, sokkal inkább arra lehet számítani, hogy aki ezek miatt fölemeli a szavát, arra rászabadul vagy a gazdasági, vagy a jogi bürokrácia és aztán megnézheti magát.

Függetlenség? Amikor a kormányzat szó nélkül eltűri, hogy egy idegen állam vezéregyénisége az ország felvásárlásáról beszéljen. Amikor szó nélkül eltűri, hogy egy idegen állam kémrepülőgépe besompolyogjon az ország fővárosához és feltérképezze az ország elektronikus hálózatát. Amikor egy idegen állam vallási szertartásai fontosabbak a kormányerőknek, mint a saját népük műveltsége. Amikor a miniszterelnök, vagy helyettese boldogan rohan a zsidó ünnepeken megrendezett emlékező megmozdulásokra, kipával a fejen és parolázik azon közösség vezetőivel, akik számára a magyar ember legfeljebb koszos, csavargó, dolgozni nem tudó lusta és megvetett rabszolga. Amikor menorah állítható csőstül, de a keresztállítás fasiszta, rasszista, antiszemita valami. Semjén dr. meg is tanulja az izraeli himnuszt – héberül – és gajdolja a rabbiavatáson a többi kipással. Büszkén. Hibátlan kiejtéssel.

Élhető Magyarország? Amikor több mint 3 millió magyar él a nyomor szintjén? És a kormányzat amikor megszorításokra kényszerül, a nyomor szinten tengődő, vagy annak közelébe kerülő dolgozó emberektől vesz el továbbiakat?! Nem először – föltehetően nem is utoljára. Ahol a munka ismét a kényszerrel kapcsolódik össze, mert az ún. közmunka a segély feltétele – de a díjazás nem a munka, hanem a segély szintjén valósul meg? Ahol kormányprogrammá válik az ország munkatáborrá alakítása, kormányprogrammá válhat a munka törvénykönyvének olyan módosítása, hogy a dolgozó embernek csak kötelességei, az urainak meg csak jogai vannak? Ahol dolgozó és munkájáért jövedelmet kapó ember éhen halhat, mert a jövedelme elemi szükségleteit sem fedezi?

Igazságszolgáltatás? Amikor másfél évvel a fülkeforradalom után engedték ki csak azokat a politikai foglyokat, akiket az előző rend elleni lázadás miatt igyekeztek koholt vádakkal börtönbe zárni? Amikor az utcán a cigány szabadon garázdálkodhat, és legfeljebb ejnye-bejnye a büntetés, ha durván megtámad, kirabol védtelen magyarokat, miközben egy cigány utcalánynak kiosztott pofon több évi börtönnel jár. Amikor tetszés szerint kirabolhatnak bárkit, de ha megszervezik a rablók elleni védelmet, akkor már a szervezet öltözéke is bűntény és súlyos börtönnel sújtható? És Semjén dr. azokat ítéli el, akik a cigánybűnözést vissza akarnák szorítani és azt a törvényt támogatja, amivel a pintőrség a magukat megvédőket záratja börtönbe, miközben zsinagóga avatáson is kipával a fején hajbókol az országot fölvásárolni akaró, a magyaroknak a rabszolgasággal szembeni ellenállása miatt óbégatók előtt.

Igazságszolgáltatás? Amikor az országot kirabló balliberális elit meg sem közelíthető? Amikor senki semmiért nem felel, legfeljebb a nyomor szinten dolgozókra terhelnek újabb és újabb adókat, tőlük vonnak el még többet? De nem az uraktól! Merthogy a kormányzat alapeszméje szerint akinek semmije sincs az annyit is ér! Semjén dr., mint a keresztényi eszme pártjának elnöke nem emelte fel a szavát a kisemberek érdekében, hanem inkább elment a zsinagógába a héber himnuszt büszkén héberül gajdolni.

És most, 1956 55. évfordulóján idejön Ausztráliába, hogy az emigrációval nemzetpolitikai kérdéseket megvitasson.

Ezek után joggal merül föl a kérdés: milyen nemzetpolitikai kérdések kerülhetnek egy Izraelt imádó pártpolitikussal megvitatásra? Talán azok, hogy a zsidó és a magyar műveltség egymással szögesen ellentétes felfogású? Míg a magyar befogadó, addig a másik a felsőbbrendűségi tudatával mélységesen alárendelő? Amíg a magyar elfogadja mások kultúráját, addig a másiknak Mózes törvényei alapján ama területnek a kultúráját ki kell irtania, ahová beteszi a lábát? És ez látszik is hazánkban: a zsidó származású 'filozófusok', irodalmárok, művészek, a kultúra fölkent és föl-nem-kent apostolai valójában ezt teszik is. Törvényekkel megtámogatva. Alkotmányos jogaik szerint. És Semjén dr. elmegy a rabbiavatásra, kipával a fején és dicső fénnyel a szemében énekli el héberül a héber himnuszt és utána Ausztráliában nemzetpolitikai kérdéseket akar a nemzeti emigrációval megvitatni.

Akkor hát milyen nemzetpolitikai kérdésekben akar Semjén dr. itt egyezségre jutni az emigrációval? Álljunk mögé a Nemzeti Egyetértés Nyilatkozat szellemében és amit a kétharmados diktatúra kiötlött, azt itt is hajtsuk végre? Gajdoljuk mi is az izraeli himnuszt a magyar helyett – héberül? Lengessük az izraeli zászlót Semjén dr.-al egyetértésben és felejtsük el 56-ot? Mi is?

Talán lesznek, akik ezt teszik, de remélhetőleg nagyon kevesen. Merthogy meggyőződésem, hogy a gondolkozó emberek nem teszik meg. Akik itt is és otthon is gondolkoznak, azok számára 56 szava szentebb, mint az Izraelnek behódoló és népét behódoltatni akaró kormányzat szava. Azon kormányzaté, melynek miniszterelnök helyettese Semjén dr., alkalomszerűen kipával , vagy kalappal a fején. Merthogy, amikor zsidók látogatják meg őt, ők akkor sem veszik le a kipát, amikor a magyar műveltség zárt helységébe – pl. a parlament épületébe – látogatnak, holott a magyar műveltség embere fedett fővel nem lép be zárt helységbe. Sőt, a nekik való behódolás látszatáért – vagy szíve szerint is – inkább Semjén dr. teszi fel a fejére a kipát – otthon. Ami e miatt már nem az.

A pesti srácok 1956-ban nem azért fogtak fegyvert, hogy az egyik elnyomó banda helyett egy másikat, egy semmivel sem kevésbé agresszívet és vérszomjasat kapjanak a nyakukba. 56 szava még ma is időszerű, 56 követelései még mindig nem valósultak meg. Semjén dr.! Ezt vésse az emlékezetébe, mert ezt üzenjük pöffeszkedő és zsigereikből hazudozó kormányának! 1956 szellemében és céljai elérése érdekében a harc még nem zárult le. Sőt, nagyon is nem.

Dicsőség a barbár elnyomók ellen harcoló, ott vérző, ott elpusztult hősöknek! Nem feledjük a harc célját: a független, élhető Magyarországot! Már csak a harcban elesettek, sérültek, a harcok miatt elítéltek iránti tiszteletből sem feledhetjük és adhatjuk fel a célt.

 

Cser Ferenc

Címkék: 56

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Hamvas Béla ’56 utóéletéről és az árulásról
Sun, 2011/10/23 - 06:29 Kategóriák: Belföld Címlapos anyag Hamvas Béla

Hamvas Béla (1897-1968) nem titkolta sohasem, hogy lenézi a bolseviki rendszert. Visszavonult inkább a saját Patmoszára, s mint fizikai munkás, „melós”, raktáros, magának és a fióknak írt. Talán azt remélte, egyszer megértik; megértjük, megérthetjük. S tényleg: megértjük?

Részlet az (ön)interjújából

Hogy mi történik ma itt, azt tudjuk. Ezerkilencszázötvenhatot az egész irodalom, az egész sajtó, a zene, a festészet, a művészet, a társadalom, a tudomány, a politika elárulta. Minek árulta el? Annak, hogy élni csak kell. Senki se mert meghalni, mint az orosz tankok alatt a munkások és a diákok és a gyermekek. Költő, író, szobrász, zenész, festő, orvos, tanár, mérnök, miniszter, katona, paraszt, munkás. Soha még nép nem volt ilyen elhagyatott. Semmiféle vagyon, ház, hatalom nem ér annyit, mint amennyit mindezért most fizetni kellett. Nincs az életnek olyan mélysége és magassága, amely ez alatt az árulás alatt ne roskadna össze.

Egy év múlva már úgy éltek, mintha semmi sem történt volna.

Mintha e hitvány és korrupt, nyomorult és züllött, tisztátalan és aljas népben egyszer, egyetlenegyszer és egyedül, az egész földön egyes-egyedül nem ragyogott volna fel az igazság, és nem mondta volna ki egyszerre és egyhangúlag mindenki, aki itt él, kétszázszoros túlhatalom ellenére. Aki ezt elárulta, az már nem hitvány és nem aljas és nem korrupt és nem nyomorult. Tovább élnek és énekelnek és festegetnek és szónokolnak és tanítanak. Tényleg semmi sem történt?

Évek óta azon gondolkozom, ha még valaha a történelemben az igazság szóhoz jut, mit fognak mondani arról az időről, ami ezerkilencszázötvenhatot követte, azokról az emberekről, akik zenét komponáltak és képeket állítottak ki, és színpadon játszottak, jóízűen ettek és ittak, ahelyett, hogy fogukat csikorgatták volna. Nem írni több mint írni. Ahelyett, hogy elvonultak volna kapálni és fát vágni, édes volt nekik az érvényesülés és a pénz.

Eleinte azt hittem, hogy a mai nevek csak azért maradnak fenn, hogy azokat még ezer év múlva is leköpjék. De túl jól ismerem a magyarokat. Azonnal elkezdtek mentségeket koholni, elkezdtek sugdolózni, hogy mennyire szenvednek, miközben vastag összegeket gyúrtak zsebükbe, a libapecsenyén hízott vértanúk. Fogadok, hogy a történelembe mint mártírokat jegyzik fel őket, e koszos és ripők söpredéket, dicsőítik egymást, és bevezetik egymást a történelembe, óvatosan Berzsenyi és Csokonai, Petőfi, Bartók, Csontváry, Arany és Kemény közé, ahelyett, hogy rémpéldaként mutatgatnák őket a panoptikumban: íme, akiknek drágább volt a selyem nyakkendő, mint ezerkilencszázötvenhat. Mintha életnek lehetne tartani azt, amit ezek élnek, mintha költészet és zene és dráma lenne az, amit ezek csinálnak, mintha lehetne ilyen feltételek között élni akárcsak hivatalban, vagy gyárban.
Persze, élni csak kell. Nagyon nehéz. De ha nagyon nehéz, hát nagyon nehéz. Elrejtőzni és hallgatni, és napszámos munkát vállalni, és fogakat összeszorítani, és nem lázadni, vagyis igenis lázadni, és nem engedni, és átkozott és bőszült görcsben élni, és nem engedni. Hol van ma az a név, börtönökön kívül, amely nem ragad a mocsoktól?

„Semmi szent nincs, amit ez a nép ne gyalázott volna meg, ne süllyesztett volna hitvány eszközzé, és ami a barbárok között is égi tiszta marad, azt ezek a huncut vadak iparként űzik, és nem is tudnak mást – ahol az embert megalázzák, ott már nem tud másként élni, mint saját érdekéért, saját hasznát keresi, és nincsen benne többé szív, még akkor sem, ha ünnepel, vagy ha szeret, vagy ha imádkozik.” (Hölderlin)
Majd igazolják őket. Lemosogatják őket, bekerülnek a lexikonba, az irodalom- és a kultúrtörténetbe, mint akik magas esztétikai értékeket valósítottak meg. Milyen történelem ez?

– Engem ez nem elégít ki.


Már néhányszor elmondtam. Oroszországban is az történt, ami másutt, és mindenütt, ahol valaha forradalom volt. A baloldali demokratikus testvériség forradalma nem tudta magát tartani, és mint Athénben, és Rómában, és Londonban és Párizsban a demokratikus és felszabadító egyenlőség forradalma egyéni diktatúrává, és jobboldali privilegizáltak önkényuralmává lett. Ez történt Oroszországban Sztálinnal. Ez az amit nem szoktak tudni, sőt ez az, amiről nem szabad tudni. Oroszországban 1924 óta fasizmus, vagyis jobboldali diktatúra van, és ez azonnal fölismerhető, és minden ismertetőjeléről azonnal megállapítható. A baloldaliság mindössze az a hazugság, amely ezt a hazugságot elviselhetetlenné teszi. Ez a hazugságot hozták át ide a háború után, és ötvenhatban ez ellen a hazugság ellen kelt fel ez a „korbácsra és igára született nép”. De Magyarországon mindig ugyanaz történik. Mindegy, hogy itt milyen kormányzat van. Azért a véres moslékért, ami itt ötvenhatig folyt, a bolsevizmus nem vonható felelősségre, és ami azóta történt nem a kormányzat felel. A nép az emberi igazság nevében felkelt a bolsevizmus ellen. Ha a forradalom győzött volna, akkor sem történt volna más, mint ami van. Igaz, hogy a bolsevizmus a forradalom következtében őrjöngő gazságnak bizonyult, de továbbra is az történt, ami ezer éve A nagyidai cigányokban

Vezérelv: mindenki meg akarja szolgálni azt, amit elsején kap, és olyan világnézeti elveket táplál, amelyek jövő havi fizetését is biztosítják. Nem munkából hanem hazugságból élünk. Egyetlen ilyen lény jelenlétével ezer ember életét mérgezi meg.

Ami Magyarországon történik, annak semmi köze a bolsevizmushoz, ahogy a huszas években semmi köze nem volt a keresztény nemzetiességhez, később fasizmushoz.
A behódoltaktól való undorom olyan erős volt, hogyha elvben azokkal meg is egyeztem volna, a világért sem álltam volna közéjük, nehogy azokkal összetévesszenek. Nem lehet itt semmit a fehérekre, vagy a vörösökre hárítani. Az elaljasodásnak minden kedvezett, és semmi egyéb nem volt, mint elaljasodás. Ha a forradalom győzött volna, akkor sem lett volna más, sőt. Akkor jöttek volna a magyarok.
Ez a szint azonban számomra már régóta érvénytelen. A fasizmus-bolsevizmus az emberi egzisztencia leszűkítése, mint ahogy az egész politika az. A leszűkített ember primitívvé válik, ezért kezdünk ma hasonulni a vadakhoz. Egyedül az ember kitágítása a fontos. Szűkítés süllyedéssel jár, tágulás felemelkedéssel. Nekem minden politika kevés. Még a művész is kevés, a költő is kevés. A világirodalomban csak kevesen bírták ki, hogy költők legyenek. Ha költő lettem volna elzüllöttem volna, mint ahogy a többiek léha mutatványokban elzüllöttek. Nekem még a szent is kevés.

(Patmosz I.)

(Szent Korona Rádió)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Vona Patán emlékezett, a cigányok meg a putrikban kártyáztak
2011. október 23. 13:51

Hunhír.info
Ötvenhat harcát nem pusztán megemlékezéseken kell felelevenítenünk, azt mindennapjainkban kell folytatni az igazságért és a szabadságért - mondta Vona Gábor vasárnap Gyöngyöspatán, a helyi önkormányzat ,56-os ünnepségén.


lláshirdetés

A Jobbik Magyarországért Mozgalom elnökének szavai szerint ,56 küzdelme nem ért véget, hiszen a szabadságharc céljai, az igazság és a szabadság, a mai napig nem teljesültek. A harcot azért is folytatni kell, hogy 55 év múlva az akkori ifjúság azt mondhassa rólunk, mostani magyarokról: megtették amit megkövetelt a haza - tette hozzá.

A politikus úgy vélekedett, már 1990-ben, "a sokak által gengszterváltozásnak nevezett hatalomátmentéskor elsikkasztották" ,56 céljait, és megtaposták ,56 emlékét 2006. október 23-án is, amikor gyermekeket és idős embereket kardlapoztak meg az újra véráztatta pesti utcán. Szabad-e az az ország, amelynek politikusai pártoktól függetlenül, időről időre az amerikai nagykövethez kell hogy járuljanak, illetve amely miniszterelnökének Brüsszelbe kell mennie a nemzeti ünnepen - tette fel a kérdést Vona Gábor, utalva Orbán Viktor október 23-i brüsszeli útjára célozva.

Az MTI tudósítója azt tapasztalta, hogy a közönség soraiból távol maradtak a település roma lakói. A helyi cigányok vezére a szokásos jogvédős vakerral magyarázta, hogy miért bojkottálták övéi a megemlékezést: mert hátha jönnek a gáristákok, oszt félünk.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Egy dicső nap 55 évvel ezelőtt…

2011. 10. 23. vasárnap. - 14:12
1956. október 23. Egy nap volt. A XX. század Magyarországának egyik legdicsőségesebb napja. Hazánk 12 évvel volt akkor a Hungarista hatalomátvétel, 11 évvel a II. Világháború (ill. Világszabadságharc) befejezése, s majd' 10 évvel a kommunisták totális diktatúrájának kezdete után.

Sok víz lefolyt a Dunán, sok minden történt akkor az azt megelőző 10-12 évben. Egy szerencsétlen, kiugrási kísérletnek elkeresztelt árulás után még sikerült megmenteni a becsületet, de a háború elveszett, s ezáltal az ország sorsa megpecsételődött. A Jaltában hozott döntésből fakadóan a vörös hordák által „felszabadítottak" közé, a Szovjetunió megszállása alá kerültünk.

Alakult Debrecenben egy „Ideiglenes Kormány", amire senkitől nem kaptak felhatalmazást, hogy megalakítsák. Kiváltképp illegitimmé tette őket az a tény, hogy a -máig is utolsó- legitim, a Szálasi Ferenc által vezetett kormány hivatalában volt, és a német szövetségesekkel harcolt az árulók és Sztálin iszonyatos túlereje ellen a Hazáért.

'56. október 23.-án mindezek, s amik ezekkel jártak közvetve, vagy közvetlenül, megelégeltettek. Azon a napon már tudták, hogy 22.-én Debrecenben elkezdődött egy folyamat, ahol még ávós sortűz is eldördült. Fővárosközpontú ország voltunk akkor is, nem akarok találgatni, hogy ez mennyire és hogyan befolyásolta a 23.-i eseményeket. De biztos hogy komoly hatással volt rá.

Azóta sem tapasztalt mértékű és gyorsaságú egységbe kovácsolódtak az emberek. Bár többféleképpen, de valahol ugyanazt akarták. Egy önálló, semleges, senki által nem megszállt és sehonnan sem irányított Magyarországot. Voltak, akik a szocializmusnak nevezett társadalmi berendezkedést akarták megreformálni, voltak, akik várták az angolszászokat, sokan a Horthy-féle rendszert óhajtották vissza, akadtak olyanok is, akik elővették régi honvéd- és csendőregyenruhájukat.

S nem kevesen remélték, hogy visszaáll a legutolsó törvényes állapot, a Hungarista hatalom. Nem az elfogultság, hanem a szívemből jövő meggyőződés mondatja velem: bizony azon a napon igazából a már egyszer megmentett, elnyomott, de le nem győzött becsületünk helyreállítása volt az igazi cél, bárki bárhogyan is fogalmazta meg, képzelte el. Folytatódott a Nemzetvezető és hűséges testvérei által elkezdett harc!

A 23.-i tüntetést aznap egyszer betiltották, majd órák múlva mégis engedélyezték. Betiltották, mert féltek a tömegtől, de aztán mégis engedték, mert féltek a betiltás következményeitől. Az emberek pedig kimentek és tüntettek. Tüntettek az elmúl évek csalásai, hazugságai, a padlássöprések, a munkatáborok, az idegen megszállás, a kommunista diktatúra, a terror ellen. Az emberek gyűltek és gyűltek, egyre többen és egyre hangosabban merték az igazságot kimondani. A kérések követeléssé alakultak, a meggyalázott zászlóból kivágták a Rákosi-címert, helyreállítva ezzel nemzeti lobogónk becsületét. Közismert és ismeretlen emberek szavaltak, énekeltek, tartottak rögtönzött beszédeket. A követelések sora egyre csak nőtt, gyakorlatilag mindent el akartak törölni, ami idegen magyartól, idegen embertől.

Az akkori elvtárs-urak egyre jobban érezték, hogy elvesztették a tömegek feletti kontrollt, az események irányítása teljesen kicsúszott a kezükből. Érezték, hogy ez könnyen a hatalmukba kerülhet, ami pedig a bűneik nyilvánosságra hozatalával és a felelősségre vonásukkal jár. A kommunista blokkban az elnyomókkal szemben még ilyen mérvű ellenszegülést nem tapasztaltak. Mindezt a tömeg is érezte, tudta. Ennek magabiztosságával, reményével cselekedtek hát, érezvén, hogy ha most nem, akkor soha.

Így telt el az a nap. Mindenki biztos volt benne, hogy utána másképp lesz. Jobb, vagy rosszabb, de másképp, mert ami addig volt, az tarthatatlanná vált, megbukott. Így tértek nyugovóra, vagy maradtak fenn azon az éjjelen - olyan lelki erővel és bizalommal a jövő iránt, amit szavakba önteni nem lehet.

Az azután történtek részben ismertek, részben még vannak titkok. Olyanok is, melyek valaha kiderülnek, s amelyek soha. Hadd tekintsek el attól, hogy az október 23.-át követő napokról, évekről, évtizedekről írjak. Most arról a napról kívántam szólni. Nem a teljesség igényével tettem, ennyi sorban azt nem is lehetne. Igyekeztem a lényeget megragadni, bízom benne, hogy valamelyest sikerült.

Az a nap egy szabadságharc kezdete volt, de üzenet is egyben. Üzenet a jövőnek, többek között nekünk, mai magyaroknak. Üzenet, hogy a reményt, a harchoz való erőt soha, senki nem veheti el tőlünk, ha mi nem adjuk oda önként. Üzenet, hogy érdemes és kell áldozatot hozni, hogy mindig fel kell állni, megmutatva magunkat: itt vagyunk, egyenes a gerincünk, nyílt a tekintetünk, és mindig marad bennünk erő, mert mi legyőzhetetlenek vagyunk.
Nyugodtan kijelenthetem, hogy mi hungaristák ennek tudatában élünk, és csak többen leszünk.

Üzenet volt az a nap -miheztartás végett- mindenkori ellenségeinknek is, hogy csak akkor kezdjenek velünk, ha örökké harcolni akarnak, a győzelem édes ízét megérezni nem akarván!
Soraimat ennek jegyében az „Egri csillagok"-ból vett idézettel zárom:

„A magyar pedig olyan, mint a kova. Mentül jobban ütik, antul jobban szikrázik."

(Ábrányi Attila - kitartas.hu)

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu