A zsidók haragját ezúttal egy XVII. századi flamand festmény főalakjának zsidó kinézete és "kipája" váltotta ki
A londoni National Gallery kiállítótermének
falán eddig több százezer, ha nem több millió múzeumlátogató csodálta
meg ifj. David Teniers flamand festő A gazdag embert a pokolba vezetik
című, bibliai ihletésű alkotását. Ám az 1647-ben készült festmény csak
most, néhány nappal ezelőtt váltotta ki a zsidók haragját, akik szerint
az alkotás főalakja túlságosan zsidós kinézetű, s ráadásul kipa is van a
fején. Ez pedig antiszemitizmus.
Ifj. David Teniers: A gazdag embert a pokolba vezetik |
A második világháború után a szovjet birodalom és a
vele szövetséges, politikailag befolyásos zsidók parancsára sok helyütt
évtizedekig nem volt szabad játszani az 1883-ban elhunyt Richard Wagner
zeneműveit, mert azokat Adolf Hitler is kedvelte, míg az 1949-ben
elhalálozott Richard Strauss alkotásai azért kerültek feketelistára,
mert ő meg Adolf Hitlert kedvelte. Hogy Az istenek alkonyának, vagy a
Rózsalovagnak az égadta világon semmi köze nem volt a
nemzetiszocializmushoz, az egyáltalán nem érdekelte a
kultúrterroristákat. De nem kell Németországig mennünk annak
megtapasztalásához, hogy egyes, a saját és a közösségükbe tartozó
személyek bűncselekményiért eddig számot nem adó zsidók miként
kárhoztatják, tiltják a magyarság olyan nagyságait, mint például Wass
Albert, Nyirő József vagy Tormay Cécile. Utasításukra az elmúlt hét
évtized folyamán szobrok, emlékművek tűntek el, vagy amint legutóbb is
történt, el sem készülhetnek.
A mindenben, mindenkiben antiszemitát és
antiszemitizmust látó zsidók legutóbb egy XVII. század közepén alkotott
festmény központi alakjának megjelenítését bélyegezték, vádolták meg
antiszemitizmussal. De miről is van szó? A nagy flamand festő, ifj.
David Teniers 1647 körül az alapötletet Szent Lukács evangéliumából
merítve megalkotta A gazdag embert a pokolba vezetik című képet,
amelynek középponti alakja egy drága ruhákba öltözött, fölékszerezett, a
fején a zsidók és a katolikus főpapok által is viselt, héberül kipának
mondott kis fejfedő. A festmény időtlen idők óta ott lóg a londoni
National Gallery kiállítótermének falán, ám a zsidók csak mostanában
jöttek rá, hogy a kép súlyos antiszemita szemléletet sugároz.
Ifj. David Teniers: A gazdag embert a pokolba vezetik - részlet |
Mark Magidson, művészeti kiállítástervező és
ismert filmes a sajtóban sietett kijelenteni, hogy "ifj. David Teniers
festménye valóban antiszemita, mert az alkotáson látható férfi
egyértelműen zsidó", s ezért ultimátumszerűen utasította a National
Gallery vezetőségét, hogy legalább lássák el megfelelő magyarázó
szöveggel a XVII. század derekén alkotott festményt. Mark Magidson azzal
is indokolta a követelését, hogy előzőleg kikérte Jeremy Rosen rabbi
véleményét, aki szerint: "Ez a festmény is világosan tükrözi a középkori
keresztény egyház hitvitázó fölfogását, amelynek keretében demonizálták
a zsidókat". A szakvélemény napvilágra kerülése után az antiszemitizmus
vádjával támadásba lendült a Londonban megjelenő The Jewish
Chronicle-től kezdve az izraeli kormány által is támogatott
Antiszemitizmus Elleni Küzdelem Összehangolásának Fóruma című
heccportál, és még számtalan sajtótermék. A hisztérikus írások szerint
számos múzeumlátogatóban félelmet keltett a látvány.
Megjegyezzük, hogy ifj. David Teniers másik híres
képe, a madridi Pradoban látható Szent Antal megkísértése című
festményén az egyiptomi, nem zsidó, feszület előtt térdeplő Remete Szent
Antal fején ugyanolyan "kipa" fityeg, mint a pokolba vezetett gazdag
emberén, s ugyanúgy öreg és szakállas zsidó kinézetű, mint a kifogásolt
alkotás. Nem is értjük, hogy mi a zsidók gondja A gazdag embert a
pokolba vezetik című festmény főalakjának zsidós kinézetével? Fel kell
lapozni a festőművészt megihlető Szent Lukács evangéliumát (16:19-23),
ahol egyértelműen le van írva: "Volt egy gazdag ember. Bíborban és
patyolatban járt, és mindennap lakomát rendezett. Volt egy Lázár nevű
koldus is, ez ott feküdt a kapuja előtt, tele fekéllyel.", olvasható az
evangéliumban, amely kissé tovább leírja, hogy meghalt a gazdag ember, a
pokolra jutott, iszonyatosan szenvedett, s amikor meglátta messziről
Ábrahámot és vele együtt a mennyországba került Lázárt, fölkiáltott:
"Atyám, Ábrahám! Könyörülj rajtam!" Más szóval: zsidónak ábrázolni a
zsidót, már az is antiszemitizmus.
Ifj. David Teniers: Szent Antal megkísértése |
A National Gallery mindenesetre igen gyorsan
lépett, mert kedd óta ifj. David Teniers vitatott festményét a
világhálón is olvasható kiegészített magyarázószöveggel látták el:
"Teniers a gazdag embert a bibliai leírásnak megfelelően ábrázolja
(bíborba és finom vászonba öltözötten) [...] A kis fejfedő a XVII.
században a magas rangú személyek, tudósok és vallási elöljárók
öltözékének általános kiegészítője volt. Ez a kis fejfedő a XX. századig
nem tartozott a zsidók öltözékéhez".
Várjuk, sőt követeljük, hogy a Tett és Védelem
(TEV) emberei járják végig a magyarországi múzeumokat, galériákat és
kutassák föl zsidós kinézetű, kipás műalkotásokat, majd a további
félelemkeltés megszüntetése érdekében tegyék meg a megfelelő lépéseket.
Hering József - Kuruc.info
Kapcsolódó hírek:
Köves Slomóék Izraelben folytatták az antimagyar szervezkedést - külön dicséretet kaptak a Kuruc-ellenes fellépésért
Szertartás és zsidó szokások, avagy nem akarok hávdálát
Moszkva háborús bűnössé nyilvánított egy izraeli-ukrán oligarchát
Újabb zsidóinvázió: tízezer tetűhintást szabadítanak rá a fővárosra ebben a nagy melegben