Ellenállás: Az Altay harckocsi

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Altay harckocsi

Törökország a hidegháború után is erős hadsereget volt kénytelen fenntartani, mivel geopolitikai helyzetéből adódóan a világ egyik legforróbb válsággócának közelében helyezkedik el.

A törökök jelenleg amerikai és európai haditechnikával vannak felszerelve, de az ország felelős vezetői és gazdasági helyzete megengedi – megköveteli -, hogy katonáikat saját fejlesztésű fegyverekkel szereljék fel.

A török ipar jelenleg a hadsereg technikai igényeit kb. 55%-ban képes kielégíteni.

A nagy volumenű beruházások egyik üdvöskéje, a közelmúltban bemutatott Altay harckocsi.

A tank fejlesztésében jelentős segítséget kaptak Dél-Koreától, akik a K2-es Fekete Párduc harckocsijuk futóművének, páncéltestének és tornyának gyártási dokumentációit adták el a török Otokar vállalatnak, majd kisebb-nagyobb módosítások és a prototípusok tesztelése után gyártásra késznek minősítették.

A jármű tömege szárazon (üzemanyag, kenőolaj, hűtővíz, személyzet és lőszer nélkül) 65 tonna, amit a talajon hét-hét darab hidropneumatikus felfüggesztésű futógörgő igyekszik egyenletesen elosztani.

Az ezer darabos mennyiségben hadrendbe állítandó harckocsi motorja a Leopárd 2-esből jól ismert MTU motor lesz.

Legalábbis az első ötszáz példány biztosan ezt fogja megkapni, a második ötszázas széria pedig már a teljes egészében török fejlesztésű és gyártású 1800 lóerős dízellel fog ketyegni.

A német – mindenevő, de alapvetően dízel – aggregát 1500 lóerős teljesítményével kb.65 km/h sebességre gyorsítja fel az Altayt. Légzőcső felszerelésével az Altay 4,1 méteres vízen képes átgázolni.

A személyzet négy főből áll: sofőr, parancsnok, irányzó, töltő-kezelő.

A fő fegyverzet szintén Törökországban készül, német licensz alapján. A Rheinmetall 120 mm-es simacsövű, ötvenöt űrmérethosszú (55 x 120 = 6600 mm hosszú) lövegét integrálták a toronyba.

Kiegészítő fegyverként a löveggel párhuzamosított 7,62-es géppuska, valamint egy távirányított 12,7 mm-es gépfegyver kapott helyet a torony tetején.

Páncélzata a Hyundai által fejlesztett moduláris kompozit páncél. A kompozit páncél a Chobham páncélnál könnyebb (lévén üvegszálas anyagokból, könnyű kerámiából, üvegből és különleges fémötvözetekből áll), sérülésállóságát a beépített főfegyverrel tesztelték. Az L55-ös löveggel egy szárnystabilizált, leválóköpenyes, űrméret alatti páncéltörő nyíllövedéket (APFSDS) lőttek ki a frontpáncélra, melyen az nem tudott áthatolni. A törökök által áttervezett páncélzat kissé meghízott, ezért kellett a futógörgők számát kettővel növelni, a K2 Fekete Párduchoz képest.

A páncélzat ellenálló képességét reaktív páncéllal tovább lehet fokozni, valamint fejlesztés alatt áll egy teljes egészében török mérnökök által tervezett aktív védelmi rendszer is.

A személyzet védve van a tömegpusztító fegyverek ellen is. A levegőszűrő és túlnyomásos rendszer a vegyileg, radiológiailag, vagy biológiailag szennyezett levegőt tartja a küzdőtéren kívül.

Optikai és tűzvezető rendszerei szintén licensz alapján, török cégek által gyártott és továbbfejlesztett egységek. A vezető, a parancsnok és az irányzó is el van látva éjjellátó berendezéssel, tehát a harcjármű bevethető éjszaka is. A parancsnok és az irányzó termooptikai rendszerrel is el van látva, ami a célfelderítést éjszaka nagyban megkönnyíti.

Az Altayról egyelőre kevés konkrétum látott napvilágot, mivel még alig lépett túl a prototípus stádiumon, a szériagyártás pedig az első daraboknál tart. A csapatpróbák eredményeit sem ismeri még a világ, tehát a jármű végleges teljesítmény adatai és képességei még csak találgathatóak.

Eddig nyilvánosságra hozott adatok:

Hossza: 7,5 m (alváz) 10,3 m löveggel
Szélesség: 3,6 m
Magasság: 2,4 m
Löveg: 120 mm-es simacsövű, 7,62-es géppuskával párhuzamosítva
12,7 mm-es géppuska a torony tetején (távvezérelhető)
Hatótávolság: 430 km (becsült)
Max.sebesség: 70 km/h

Jász Gábor - Jövőnk.info


Címkék: technika

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu