Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ellenállás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ellenállás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ellenállás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ellenállás klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Altay harckocsi
Törökország a hidegháború után is erős hadsereget volt kénytelen fenntartani, mivel geopolitikai helyzetéből adódóan a világ egyik legforróbb válsággócának közelében helyezkedik el.
A törökök jelenleg amerikai és európai haditechnikával vannak felszerelve, de az ország felelős vezetői és gazdasági helyzete megengedi – megköveteli -, hogy katonáikat saját fejlesztésű fegyverekkel szereljék fel.
A török ipar jelenleg a hadsereg technikai igényeit kb. 55%-ban képes kielégíteni.
A nagy volumenű beruházások egyik üdvöskéje, a közelmúltban bemutatott Altay harckocsi.
A tank fejlesztésében jelentős segítséget kaptak Dél-Koreától, akik a K2-es Fekete Párduc harckocsijuk futóművének, páncéltestének és tornyának gyártási dokumentációit adták el a török Otokar vállalatnak, majd kisebb-nagyobb módosítások és a prototípusok tesztelése után gyártásra késznek minősítették.
A jármű tömege szárazon (üzemanyag, kenőolaj, hűtővíz, személyzet és lőszer nélkül) 65 tonna, amit a talajon hét-hét darab hidropneumatikus felfüggesztésű futógörgő igyekszik egyenletesen elosztani.
Az ezer darabos mennyiségben hadrendbe állítandó harckocsi motorja a Leopárd 2-esből jól ismert MTU motor lesz.
Legalábbis az első ötszáz példány biztosan ezt fogja megkapni, a második ötszázas széria pedig már a teljes egészében török fejlesztésű és gyártású 1800 lóerős dízellel fog ketyegni.
A német – mindenevő, de alapvetően dízel – aggregát 1500 lóerős teljesítményével kb.65 km/h sebességre gyorsítja fel az Altayt. Légzőcső felszerelésével az Altay 4,1 méteres vízen képes átgázolni.
A személyzet négy főből áll: sofőr, parancsnok, irányzó, töltő-kezelő.
A fő fegyverzet szintén Törökországban készül, német licensz alapján. A Rheinmetall 120 mm-es simacsövű, ötvenöt űrmérethosszú (55 x 120 = 6600 mm hosszú) lövegét integrálták a toronyba.
Kiegészítő fegyverként a löveggel párhuzamosított 7,62-es géppuska, valamint egy távirányított 12,7 mm-es gépfegyver kapott helyet a torony tetején.
Páncélzata a Hyundai által fejlesztett moduláris kompozit páncél. A kompozit páncél a Chobham páncélnál könnyebb (lévén üvegszálas anyagokból, könnyű kerámiából, üvegből és különleges fémötvözetekből áll), sérülésállóságát a beépített főfegyverrel tesztelték. Az L55-ös löveggel egy szárnystabilizált, leválóköpenyes, űrméret alatti páncéltörő nyíllövedéket (APFSDS) lőttek ki a frontpáncélra, melyen az nem tudott áthatolni. A törökök által áttervezett páncélzat kissé meghízott, ezért kellett a futógörgők számát kettővel növelni, a K2 Fekete Párduchoz képest.
A páncélzat ellenálló képességét reaktív páncéllal tovább lehet fokozni, valamint fejlesztés alatt áll egy teljes egészében török mérnökök által tervezett aktív védelmi rendszer is.
A személyzet védve van a tömegpusztító fegyverek ellen is. A levegőszűrő és túlnyomásos rendszer a vegyileg, radiológiailag, vagy biológiailag szennyezett levegőt tartja a küzdőtéren kívül.
Optikai és tűzvezető rendszerei szintén licensz alapján, török cégek által gyártott és továbbfejlesztett egységek. A vezető, a parancsnok és az irányzó is el van látva éjjellátó berendezéssel, tehát a harcjármű bevethető éjszaka is. A parancsnok és az irányzó termooptikai rendszerrel is el van látva, ami a célfelderítést éjszaka nagyban megkönnyíti.
Az Altayról egyelőre kevés konkrétum látott napvilágot, mivel még alig lépett túl a prototípus stádiumon, a szériagyártás pedig az első daraboknál tart. A csapatpróbák eredményeit sem ismeri még a világ, tehát a jármű végleges teljesítmény adatai és képességei még csak találgathatóak.
Eddig nyilvánosságra hozott adatok:
Hossza: 7,5 m (alváz) 10,3 m löveggel
Szélesség: 3,6 m
Magasság: 2,4 m
Löveg: 120 mm-es simacsövű, 7,62-es géppuskával párhuzamosítva
12,7 mm-es géppuska a torony tetején (távvezérelhető)
Hatótávolság: 430 km (becsült)
Max.sebesség: 70 km/h
Jász Gábor - Jövőnk.info
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ratnyik: a jövő orosz katonája
Az Egyesült Államok szerint ijesztően fejlett az orosz haditechnika
Felmondott a US Donald Cook legénysége
Modern fegyverek a Krímben