Ellenállás: Az angol hadiipar legújabb vívmányai

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az angol hadiipar legújabb vívmányai

13 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

Az angol hadiipar legújabb vívmányai

Az elhúzódó iraki és afganisztáni háború során világossá vált, hogy az aszimmetrikus hadviselés egészen új harceljárásokra, és a megszokottól eltérő technikai eszközök fejlesztésére, használatára kényszeríti a megszálló erőket.

 

Az angol katonák a Land Roverjeikben teljes mértékben kiszolgáltatottak voltak (és még ma is azok) a partizán taktikával harcoló, iraki és afgán gerillák út menti bombáival és gépfegyvereivel szemben.

Az angol hadiipar nem sokat késlekedett a válasszal.

A Sakál 1 névre keresztelt, 4X4 kerékképletű járművet konvojkísérő, konvojvédelmi feladatkörre, valamint a SAS kommandó különleges, az ellenség mélységében (a frontvonal mögött) végrehajtott bevetéseire tervezték. Tömege közel 7 tonna, meghajtásáról egy 5900 köbcentiméteres, 185 lóerős dízelmotor gondoskodik, mely maximum 130 km/h-ra képes felgyorsítani a járművet. Egy tankolással jó útviszonyok mellett 800 kilométer megtételére képes, ám tartalék üzemanyag kannákkal a fedélzetén ez a távolság tovább növelhető. A futómű gondos tervezése, és az állítható hasmagasság lehetővé teszi, hogy a Sakál az olyan tereppel is boldoguljon, ahová a Land Roverrel korábban meg sem próbáltak bemenni. A terepjáró orra megerősített szerkezetű, faltörő kosként használható. A jármű nem kétéltű, de gázlóképessége 1,5 méteres vízi akadály leküzdésére alkalmassá teszi. Érdekes, hogy az alváz nem „V” kialakítású, mint az MRAP járműcsalád esetében, tehát a hasa alatt robbanó akna vagy bomba teljes erőt tud kifejteni a felette elhaladó járműre.

Páncélzata bármilyen lövedéket megállít 7,62-es kaliberig, a 12,7 mm-es fegyverek tüzét már nem igazán bírja, de a páncélvédelem kiegészíthető további kompozit elemekkel, amelyek a tömeget nem nagyon, de a védelmet jelentősen növelik. A páncélzat repeszek ellen is kiváló védelmet nyújt. A Sakált felszerelték ködgránátvetőkkel elöl-hátul, de azok indítása nem automatikus, hanem kézi vezérlésű. A személyzet három főből áll, vezető, parancsnok és lövész, de rövidtávon akár plusz 1-2 két embert is szállíthat, akik a lövész mellett utazhatnak. A benn ülők a képek tanúsága szerint nem élveznek 100%-os védelmet, talán még ötvenet sem, hiszen a fülke és a lőállás teljesen nyitott.

A lőálláshoz két különböző fegyvert rendszeresítettek, a 12,7 mm-es nehézgéppuskát, és a német gyártmányú 40 mm-es gránátvetőt. Ha a feladat úgy kívánja, golyószóró vagy egyéb más fegyver is felszerelhető. A parancsnok 7,62-es géppuskával tüzelhet a jármű előtt felbukkanó ellenségre.

Továbbfejlesztett változata a Sakál 2, mely erősebb futóművet kapott, így a jármű jobban terhelhető, mint az 1-es széria, valamint a lőállást kissé eltolták oldalra az elődhöz képest.

Jász Gábor 

Címkék: technika

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu