Súlyos mulasztás Pennsylvaniában: az állam iskoláiban nincs kötelező holokauszt-oktatás!
Rettenetes helyzet állt elő Pennsylvaniában: 70
év eltelt már a holokauszt óta, ennek ellenére az amerikai államban még
mindig nincs kötelező holokauszt-oktatás. Épp itt az ideje tehát, hogy
Pennsylvania szenátusa végre pótolja ezt a szörnyű mulasztást.
Az állam törvényhozóinak vétke annál is inkább
megbocsáthatatlan, mivel a kötelező holokauszt- és
„népirtás-tanulmányok” bevezetésére vonatkozó törvény elő is van már
készítve (HB 1424 szám alatt), de a gaz szenátorok tavaly óta halogatják
ennek a létfontosságú jogszabálynak az elfogadását. Pontosabban: a
szenátus tavaly úgy módosította a törvényt, hogy az csak ajánlja, de nem
teszi kötelezővé a holokauszt-oktatás bevezetését. Igaz, vannak olyan
települések, amelyek irányító testületei már beiktatták a tanrendbe a
holokauszt nevű tantárgyat, de még korántsem nem mindenütt jártak el
így. Márpedig amíg nem írják elő a kötelező holokauszt-oktatást, addig
lesznek olyan megátalkodott, nácigyanús tanárok, akik „a világegyetem
legszörnyűbb tragédiájáról” (Áder János halhatatlan szavai) nem mondanak
semmit a tanulóknak.
A következmények pedig borzasztók. Így például a
Pennsylvánia Egyetemen akad olyan diák, aki azt hiszi, hogy a holokauszt
1800 körül zajlott le. Egy másik egyetemi hallgató pedig – még
kimondani is szörnyű – nem hallotta még Anne Frank nevét.
Pennsylvánia állam törvényhozásának és oktatási
hatóságainak bűnös mulasztásáról beszámoló „szabadúszó újságíró”, Ilene
Munetz Pachman cikkében felhívja a figyelmet: nem lehet megfelelően
tanítani a második világháború történetét anélkül, hogy ne beszélnének a
gyerekeknek arról, hogy „Hitler szisztematikusan kiirtott 6 millió
zsidót és 5 millió más embert, akikre alacsonyabb rendű lényként”
tekintett. Itt megjegyezném, hogy régebben ugyan gyakran emlegették,
hogy „6 millió zsidót és 5 millió nem zsidót gázosítottak el a nácik”,
de immár jó ideje leálltak ezzel a hülyeséggel. (Állítólag a szélhámos
Simon Wiesenthal találta ki ezt a 6+5-ös formulát, éspedig azért, mert
ez így együtt elég sok, de azért a meggyilkolt gójok száma mégsem
haladja meg a zsidók állítólagos áldozatainak számát.)
Mike Crossey, Pennsylvania Állam Oktatói
Egyesületének elnöke szerint a holokauszt tanítása nem csak a zsidók
ügye, hanem „emberjogi kérdés”, miként a „világon történt népirtások
oktatása” is az. Ugyanis ha a diákok tanulnak a holokausztról meg más
népirtásokról, akkor „megértik a történelmet”, és remélhetően „bölcsebb,
felelősségteljesebb és emberségesebb felnőttekké válnak”.
Paula Mann of Richboro, egy New Jersey-ben tanító
középiskolai tanár (New Jersey azon öt állam egyike, ahol van kötelező
holokauszt-oktatás) úgy véli, hogy a holokauszt megismertetése „segíti a
diákokat abban, hogy ünnepeljék a másságot, és egy igazságosabb világ
létrehozásán munkálkodjanak”.
A kötelező holokauszt-oktatás bevezetése azért is
sürgető, mert a „túlélők” közül egyre kevesebben vannak életben,
ráadásul fel kell venni a küzdelmet a „holokauszt tagadóinak
hazugságaival is” – zárja cikkét Ilene Munetz Pachman.
Kapcsolódó hírek:
Ami fontosabb, mint a holokauszt: a száz évvel ezelőtt kitört világháború elhallgatott tanulságai
Részletek az Első Nemzetközi Zsidóellenes Konferencia gyűlöletkeltő nyilatkozatából
Bécsi cukrászda helyett újabb holokauszt-agymosó programokkal kedveskedik az EU a tagországoknak
Íme Európa "legfeketébb báránya", az új közellenség: az egyetlen német nemzetiségű "náci" képviselő az EP-ben