Ellenállás: Weimari végnapok Európában és Magyarországon - a második árja forradalom előtt?

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ellenállás klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 496 fő
  • Képek - 104 db
  • Videók - 935 db
  • Blogbejegyzések - 7917 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 81 db

Üdvözlettel,

Ellenállás klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Weimari végnapok Európában és Magyarországon - a második árja forradalom előtt?

A politológiai és történeti szakirodalomban gyakran használatos kifejezés a weimarizálódás fogalma. Ennek eredete a német történelemben gyökeredzik.

Történt, hogy a központi hatalmak - köztük a két meghatározó nagyhatalom, Németország és az Osztrák-Magyar Monarchia - tragikus, az európai jövőre nézve végzetes módon, vesztesként és a belpolitikai anarchia állapotába fulladva kerültek ki az első világháborúból. A bolsevik forradalmi ex-lex állapotokat követően Németországban végül 1919 januárjában Goethe és Schiller városában - micsoda ordító ellentmondás - új alkotmányt fogadtak el, amelyet mai szóhasználattal afféle liberális, többpártrendszert garantáló, parlamentáris szisztémán alapuló demokratikus alaptörvénynek nevezhetnénk. Az országban 1919 és 1933 között létező rezsimnek is nevet adott egyúttal az alkotmányt szülő város, ezért szokás ezen érát a weimari köztársaság korának nevezni. Maga a weimarizálódás szakkifejezés pedig azt jelenti, hogy az említett jogszabály olyan széles körű szabadságjogokat biztosított minden politikai formáció alapításához, hogy az ún. szélsőséges pártok is mindenféle korlátozás nélkül, a legnyíltabban szerveződhettek, s fejthették ki ideológiai nézeteiket. A szabadosság végül is teljes belpolitikai, szociális, szellemi és morális krízist eredményezett. Ezt az elviselhetetlenségig fokozta az 1929-33 között tomboló gazdasági világválság. E fejlemények végül Weimar rendszerének bukásához vezettek az NSDAP, azaz a náci párt hatalomátvételével 1933-ban, a német társadalom csaknem kizárólagos többségének nagy megkönnyebbülésére és örömére.

Manapság széltében-hosszában divatos nyugaton és itthon egyaránt a weimarizálódás politológiai szakkifejezésének használata. Alkalmazói arra kívánnak ezzel utalni, hogy a "fasiszta" ördög itt vicsorog immár a kertek alatt, sőt, nem egy országban már a törvényhozásba is bekerült, mi több, néhány lépviselője ott ül az Európai Parlamentben is. Holott erről szó sincs. Egyelőre legalábbis bizonyosan nem. Mert mindazon politikai erők, melyeket a liberális agytröszt emberei "fasisztákként" aposztrofálnak, messze nem azok, még kevésbé nemzetiszocialisták. Sajnos, egyelőre nem "fenyeget" Európa egyetlen országában sem az a "veszély", hogy bármi néven nevezendő nemzeti párt abszolút többséggel kerüljön be a törvényhozásba, s ez feljogosítsa őt a kormányalakításra. Ennélfogva a közeljövőben még nem fog a liberális bankárvilág összedőlni, miként történt az univerzális humanistáink számára 1933-ban, ama nevezetes január 30-ai napon. Ismétlem: attól még nagyon messze vagyunk. Egyszóval: filantrópjaink, mássághéroszaink és derék szocialistáink ma még fellélegezhetnek.

Persze az említett szellemi-politikai erők azt érzékeny lelki szeizmográfjaikkal módfelett helyesen érzékelik, hogy Európában - erős eufemizmussal szólva - nagy baj van, s valóban helyesen írható le a weimarizálódás fogalmával mindaz a gazdasági, pénzügyi, politikai, kulturális és morális csődtömeg, amelynek például az Európai Unió 500 milliós lakosságának többsége mindennapi elszenvedője. S mind történeti, mind eszmei-logikai megfontolások alapján teljesen helytálló feltételezés, hogy ennek az anarchiának és civilizációs lepusztulásba vezető folyamatnak előbb-utóbb egy drasztikus politikai fordulat és a kemény kéz politikája fog majd véget vetni, mint a történelem során eddig még mindig. A kérdés mindössze annyi: mikor, s mennyit kell még erre várnunk?

Tudjuk, már az ókor klasszikus filozófusai közül Platón a demokráciát rossz államformának tartotta, és a csőcselék uralmával azonosította (korántsem alaptalanul), s az ő ideális államában egyfajta diktatúra lenne, amelyet az erre kiválasztott szellemi elit, a filozófusok működtetnének. (No, természetesen nem a Heller Ágnes- és a Vajda Mihály-félék). Szókratész pedig axiómaként állapította meg, miszerint a demokrácia anarchikus állapotaiból szükségszerű végkifejletként következik a zsarnokság. A modern kor egyik meghatározó politikai gondolkodója és történésze, a francia Alexis de Tocqueville lényegében hasonló elvet vallott a 19. században.

Ezen elvont, filozófiai tételeket aztán a történelem a legkülönbözőbb korokban rendre igazolta is. Az antik Hellász poliszainak zűrzavaros politikai csatározásaiból a megváltó kiutat Alexandrosz vaskézzel összetartott hellenisztikus birodalma jelentette. Hasonlóképpen a római köztársaság anarchiáját Julius Caesar, majd Augustus számolta fel, és teremtett végre rendet az akkori világ civilizációs csúcsát jelentő impériumában. Későbbi korok példái közül álljon itt a forradalmi Franciaország, amelynek kaotikus viszonyait Napóleon szüntette meg véglegesen.

S végül, elérkezve Weimarhoz, ez esetben is szükségszerű volt, hogy annak a degenerációs romlásnak és politikai felbomlásnak, amely ezen rezsimet jellemezte, előbb-utóbb vaskézzel valamely zseniális politikus véget fog vetni. A weimari korszak állapotaival nem mellesleg kísérteties hasonlóságot mutatnak a mai magyarországiak, sőt, ezen túl, az európaiak is. Akkortájt a német viszonyokra az alábbiak voltak a jellemzők: megtiport nemzettudat, porig alázott nemzeti közösség, morális züllés, a deviancia tobzódása, kezelhetetlen, 40%-os munkanélküliség, visszafizethetetlen államadósság, banki uzsorástőke, kamatrabszolgaság, kulturális csődtömeg és még sorolhatnánk tovább. S még abban is hasonlóság mutatkozik a két korszak és a két ország történelmi múltja között, hogy Weimar liberális közgazdászai is papagáj módjára ismételgették kortársaiknak, bizony nincs más út, mint a jóvátétel fizetése, a piac mindenhatóságát preferáló - már akkor látványosan történelmi csődöt mondott - gazdaságpolitika erőltetése, a globalitás vastörvényeihez történő alkalmazkodás és a banki uzsora lerovása, s a külső hatalmi elvárások lakáj módra való kiszolgálása. Istenem, mennyire ismerős, végtelenül unalmas és ostoba szöveg, az embernek önkéntelenül déja vu érzése támad.

Aztán Németország az 1933. évi rendszerváltoztatással bebizonyította, hogy igenis létezik, nagyon is létezik más út, ami persze az addig márkamilliárdokban pöffeszkedő "mértékadó" közgazdászoknak, politikusoknak, uzsorás bankároknak, a nemzetközi cionista köröknek, röviden, a külföldi "befektetőknek" nagyon, de nagyon nem tetszik, a németek 99%-ának ellenben azonmód elnyerte szimpátiáját és lelkes támogatását. Hitler későbbi, zsidókkal kapcsolatos politikájáról gondolhat mindenki, amit akar, egyvalami azonban tény: olyan sikeres, egyben villámgyors válságkezelő politikát a világtörténelemben még egyetlen politikus sem hajtott eddig végre, mint ő. Választási ígéreteit valóra váltva, egy magyarországi választási ciklusunknak megfelelő idő, azaz négy év alatt, 1937-re Németországból jóléti államot teremtett. (Az 1936. évi berlini olimpián a nyugati delegációk elámultak attól a gazdasági csodától, amit a Führer birodalmában láttak). Gyakorlatilag megszüntette a munkanélküliséget, kiiktatta a német gazdaságból a banki uzsoratőkét, leállította a jóvátételként eufemizált, a nemzetközi bankárvilág által menedzselt rablás pénzügyi előírásainak teljesítését, hatalmas közmunkaprogram vette kezdetét, beindította turbó üzemmódban a német gazdaság motorjait, visszaadta nemzetének tartását és önbecsülését (ami nem mellesleg nélkülözhetetlen egy nép alkotó energiáinak és kreativitásának mozgósításához, ez is kellett a német gazdasági csodához), megkezdte a Németországtól Versailles-ben elrabolt területek visszaszerzését, kiiktatta a német szellemi életből a különféle degenerált, deviáns kulturális megnyilvánulásokat stb. (Csak érdekességképpen jegyezzük meg, hogy az 1938-tól gyártott népautó, a Volkswagen karosszériájának eredeti, vázlatos terve is az egyébként festőművész Hitlertől származik, aztán később Ferdinand Porsche konstruálta meg az autót, bár voltak "szerzői jogi" vitái e tekintetben Barényi Bélával - de ez már egy másik történet).

Végezetül újólag megállapíthatjuk, hogy mai "mértékadó" közvélemény-formálóink félelme a weimarizálódás kétségkívül meglévő viszonyai között jelenleg még teljesen alaptalan egy új, 1933-as forgatókönyv szerinti rendszerváltoztatástól, hisz Európában egyetlen politikai erő sem képviseli a 21. század elején - természetesen modernizált kiadásban - azt a politikai filozófiát, mint az NSDAP anno 80 esztendővel ezelőtt. A legkevésbé Magyarországon. Azon liberális széplelkeink, akik bármely mai, EP-képviselettel rendelkező párttal kapcsolatban asszociálnak a Führer mozgalmára, nos, azok nemes egyszerűséggel szólván: szimplán hülyék. Persze, kétségkívül előbb-utóbb fellobban Európa-szerte az új, tisztító árja forradalom tüze, s színre lép majd egy nagy kaliberű, zseniális politikus is, azonban ennek ma még semmi jelét nem észlelhetjük a nemzetközi politikai horizonton. Amennyiben pedig mindez mégsem következne be, akkor fehér civilizációnk belefullad a multikulturalitás fertőjének etnokaotikus posványába. A vén kontinenst ugyanis az ultraliberális degeneráció halálos kórjától csak jobboldali, tekintélyelvű katonai diktatúrák menthetik meg, s kelthetik újra életre tetszhalotti állapotából.

Kereszteslovag

(kuruc.info)

Kitartás.hu kommentár: A szerző valóban jól lájta a folyamatokat, s azt is, hogy jelenleg nincs a törvényhozásban olyan párt, mely nemzetiszocialistának lenne nevezhető, és valóban, reaálisan fel tudná, fel akarná venni a küzdelmet Európa ellenségeivel. Nem másról van szó, mint gőzlevezetésről. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek Európa-szerte olyan erők, melyek képesek lehetnek majd a jövőben történelmet formáló szerveződésekké előlépni. Attól, hogy nincsenek reflektorfényben, még léteznek és készülnek. A törénelem pedig hamarosan kihívás elé fogja állítani a nemzetben gondolkodók táborát Magyarországon is, és annál sikeresebben vehetjük fel a harcot a cionisták ellen, minél többen ismerik fel és látják be a Hungarizmus igazságát, és akkor esély kínálkozik arra, hogy a Hungarista Mozgalom komoly és mélyreható változásokat érjen el hazánkban.

Címkék: kitartás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Perge Ottó: Válasz a Weimari végnapok Európában és Magyarországon című írásra + viszontválasz
Érdeklődéssel olvastam Kereszteslovag kiváló írását (Weimari végnapok Európában és Magyarországon). A cikk majd minden sorával egyetértek. Nem osztom azonban a szerző optimizmusát.
Pedig talán jó lenne, ha Kereszteslovagnak igaza lenne, még akkor is, ha a „kemény kéz” politikája sokak számára igencsak kellemetlen lesz. A cikk szerzője szerint „..ennek az anarchiának és civilizációs lepusztulásba vezető folyamatnak előbb-utóbb egy drasztikus politikai fordulat és a kemény kéz politikája fog majd véget vetni, mint a történelem során eddig még mindig”. Majd később: „Persze, kétségkívül előbb-utóbb fellobban Európa-szerte az új, tisztító árja forradalom tüze, s színre lép majd egy nagy kaliberű, zseniális politikus is...” Igaz, Kereszteslovagnak is vannak kétségei az újjászületés esélyét illetően, mert rögtön hozzáteszi, hogy „ennek (mármint egy tisztító, árja forradalomnak – P.O.) ma még semmi jelét nem észlelhetjük a nemzetközi politikai horizonton”. Később pedig kijelenti: „Amennyiben pedig mindez mégsem következne be, akkor fehér civilizációnk belefullad a multikulturalitás fertőjének etnokaotikus posványába.”
Véleményem szerint pontosan ez fog történni: „fehér civilizációnk belefullad a multikulturalitás fertőjének etnokaotikus posványába”. Az európai civilizáció sorsa a második világháborús szövetséges győzelemmel beteljesedett. A diadalmaskodó liberalizmus és kommunizmus valóban elindította a Nyugatot azon a lejtőn, melyről nem lehetséges többé visszakapaszkodni. Jó ideig magam is a nemzetiszocialisták propagandafogásának gondoltam azokat a kijelentéseiket, melyek szerint ők a „nyugati kultúra” megmentéséért harcolnak, és a bolsevizmus ellen „keresztes háborút” folytatnak. Így igaz: a második világháború gigantikus összecsapása során eldőlt a nyugati civilizáció sorsa. A hanyatló kultúrák, az összeomló birodalmak agóniája hosszú ideig – akár évszázadokig – is eltarthat. A folyamatot egy bizonyos ponton túl feltartóztatni már nem lehet. Mi pedig túljutottunk azon a „bizonyos ponton”. Az okok a következők:
1. Európa demográfiai hanyatlása immár megállíthatatlannak tűnik. A népesedési folyamatoknak megvannak a maguk következetesen érvényesülő törvényszerűségei. Egyre kevesebb gyermek születik, akik maguk is egyre kevesebb és kevesebb gyermeknek adnak majd életet. A 24. órán már túl vagyunk. A néhány évtized múlva hatalomra jutó „nagy kaliberű, zseniális politikus” nem lesz képes elhárítani a népesedési katasztrófát. Ahhoz ugyanis azonnali, szigorú abortusztilalom, az orális fogamzásgátlás betiltása, szigorú erkölcsi alapú cenzúra, a hagyományos családmodell helyreállítása, a női munka jelentős korlátozása és általános életforma-változás és vallási újjáéledés lenne szükséges. Mindez immár megvalósíthatatlan.

2. Az európai őslakosság drámai mértékű fogyatkozásának következményeképpen viszont a sok millió bevándorló jelentősen szaporodik. Nincsen lehetőség a több tízmillió főt kitevő, és jelentős részben már Európában született idegen eredetű népesség kitoloncolására, miképpen nem lehetséges a bevándorlók szaporodásának megfékezése sem. Ha bárki is ilyesfajta drasztikus intézkedésekkel próbálkozna, alighanem lázadás törne ki, és súlyos etnikai összecsapásokra kerülne sor. Egyáltalán nem biztos, hogy a vénülő és a fogyasztói „civilizáció” emlőin nevelkedett európai népek képesek lennének megfékezni a fiatal, életerős etnikumok esetleges felkeléseit.

3. A bevándorlók ellen nem lehetne „kirekesztő” törvényeket hozni, mert az európai gazdaság nélkülük már ma is működésképtelen. Bizonyos, nem túl jól fizetett és „lenézett” foglalkozásokat szinte kizárólag idegenek végeznek az elkényelmesedett és rohamosan öregedő bennszülöttek helyett. (Megjegyezném itt, hogy az az „idegen” etnikumú európai, akinek a szülei is a kontinensen látták meg a napvilágot, semmiképpen sem tekinti magát „idegennek”.)

4. Minden kultúra középpontja és éltető eleme a vallás. A Nyugat vallása, a kereszténység azonban napjainkra lényegében elenyészett. Létezik még, persze, de valahogy úgy, ahogyan a Római Birodalomban a kereszténység uralomra jutása után évszázadokig élt még a római vallás. A kereszténység ereje kimerült, sajnos nem történelemformáló erő többé, a nyugati világ emberének gondolkodását és életét egyáltalán nem befolyásolja. Az európai civilizáció megmentéséhez ma már nem lenne elegendő egy „árja forradalom”, hanem gyökeres életforma-váltás is szükséges lenne hozzá, amely azonban csakis egy vallási újjászületés nyomán képzelhető el. Vallási reneszánsznak ugyan vannak jelei, de nem Európában, hanem a muzulmán világban.

5. Soha senki nem cáfolta meg Oswald Spenglernek, a kiváló német szellemtörténésznek (1880-1936) a Nyugat alkonya című művében (1918-22) kifejtett álláspontját. Spengler meggyőző érvekkel bizonyítja, hogy minden kultúrának van tavasza, nyara, ősze és tele. A kultúra lassan kifejlődik, hatalmas teljesítményeket produkál, majd hanyatlani kezd, megöregszik, és meghal. A kultúrát hordozó nép esetleg tovább él, de új, életerős népek jönnek, melyek elfoglalják a régi nép(ek) helyét, és új, eleinte talán primitívnek, vadnak tűnő kultúrát teremtenek. De a kereszténység, vagy az antik kultúra is primitív és vad volt születése pillanatában. A hanyatló, öregedő kultúrákat Spengler civilizációnak nevezte, melyek szerinte új, nagy teljesítményekre már nem képesek, habár gazdasági téren még ideig-óráig fel tudnak mutatni eredményeket.
Sajátos ellentmondás, hogy az elemzőtől, a publicistától, általában a gondolkodótól egyrészt objektív vizsgálódást, az általa felismert igazság kifejtését várják el, másrészt ugyanakkor azt is, hogy lelkesítsen, és erősítse a jövőbe vetett hitet. Vagyis legyen részrehajlás nélküli elemző és hitet adó propagandista is egyszerre. A kétféle elvárás nem mindig egyeztethető össze: főleg akkor adódik nehézség, ha a gondolkodó – Oswald Spengler és más, a nyugati kultúra elkerülhetetlen bukását jósoló filozófusok véleményét osztva - sötéten látja a jövőt. Sietve szeretném azonban hozzátenni: a nyugati kultúra lassú agóniájával és várható halálával nem szűnik meg az élet a Földön, és a történelem is folytatódik. A radikális jobboldali elemzők és értelmiségiek nagy előnye, hogy nem köti őket gúzsba a „politikailag korrekt” gondolkodás kényszerzubbonya, ezért olyan megállapításokra jutnak, amelyekre mások még csak nem is gondolnak, vagy ha gondolnak is, nem merik kimondani azokat. Fontos ugyanakkor, hogy tetteinket, a radikális jobboldal politikai stratégiáját ne illúziók és vágyak vezéreljék. Ezért szembe kell néznünk a sokszor könyörtelennek tűnő valósággal.
Perge Ottó

Viszontválasz Perge Ottó írására
Érdeklődéssel olvastam az általam már régóta nagyra becsült - sajnos, nagyon kevés ilyen kolléga áll ma történelemórán a katedrán - Perge Ottó kritikai észrevételeit a Weimari végnapok Európában és Magyarországon című írásomra.
Mindenekelőtt egy félreértést szeretnék tisztázni: recenzesem minden állítását osztom magam is civilizációnk történetét illetően, mindössze egy kitételt korrigálnék cikkemmel kapcsolatosan. Természetesen és reálpolitikusan nem vagyok, nem lehetek optimista. Akárcsak Perge Ottó, magam is látom, hogy civilizációs lejtmenetünk egy új 476 szimbolikus vagy nagyon is konkrét bukásához és lángtengeréhez fog vezetni. Európa 1945-ben meghalt. Ami utána következett, annak már semmi köze a tiszta, nem judeokeresztény krisztusi tanításokhoz, Pompeius és Caesar, Uticai Cato és Marcus Antonius heroikus, de az ellenfelet tisztelő, lovagias és férfias etikájához, a gótika csodájához, egyáltalán semmihez, amit az európai értékekhez asszociálhatunk. Tömören: 1945 óta a bolsevik kollektivizmus és a jenki-cionista hedonizmus és individualizmus kőtáblára vésett normái szerint zajlik politikailag abszolút korrekt közéletünk. Vesztünkre. Nem mellesleg: a legtöbb embertársunk magánélete is. S ez valóban, immár a vég...
Mindazonáltal - elvi lehetőségként - azért pengettem meg egy lehetséges optimista végkifejlet éteri és idealisztikus húrjait, mert ezzel a görög sorstragédiákra jellemző iszonyattal nem túlságosan felemelő élmény nap mint nap együtt élni.
Végezetül Albert Camus Mythe de Sisyphe (Sziszüphosz mítosza) című tanulmányára hivatkoznék. A szerző vallja, hogy az ember egy elidegenedett értelmetlen, abszurd világban él, tökéletesen magára hagyatva, a segítség minden reménye nélkül, s minden kísérlet, amely ezen változtatni próbál, eleve kudarcra van ítélve, ahogy Sziszüphosznak sem sikerült soha felgörgetnie a sziklát a hegy tetejére. Azonban Camus ennek ellenére azt vallja, hogy nem az öngyilkosság a helyes magatartás, az ember úgy emelkedhetik felül a sorsán, bizonyíthatja emberi magasabbrendűségét, hogy méltósággal tudomásul veszi helyzetének kilátástalanságát, s mégsem szűnik meg küzdeni ellene. Tehát a végszó: boldognak kell képzelnünk Sziszüphoszt.
Mindössze ennyi. Ez úton is hálás köszönetemet fejezem ki Perge Ottónak értékes kiegészítéséért.
Kereszteslovag

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu